06 august, 2009

Jalutades nädalaga läbi Pariisi ...

Tegu on vist minu kõige ekstreemsema suurlinna külastusega. Nimelt piirdus minu reisil transpordivahendite osa lennukiga Tln-CDG ja bussiga CDG-Opera. Ülejäänud aja veetsin Pariisis jalutades. Oleks tahtnud proovida muidugi ratast ja/või rollerit, aga see oleks eeldanud tunduvalt suuremat eeltööd kui raamatu "Pariis" ostmine.
Valetan, lisaks raamatu ostmisele suutsin läbi häda (vabal ajal lugemine ei paku nii suurt naudingut, kui kohustuste kõrvalt aega näpistades ...) lõpuni lugeda ka Väljaotsa "Minu Pariis". Poleks ka midagi juhtunud kui viimast poleks lugenud, aga Väljaots kirjutab hästi ja kuidagi tuli reisi lainele saada.
Pariis on minu linn. See meeldis mulle, kohati räpane, samas pidevalt küüritav ... Rohkelt muuseume, söögikohti, pikad sirged tänavad ... Palju kohti, kuhu turnida ja linnale ülevalt alla vaadata ... Jahedad kirikud, kus jalga puhata ...
Pariisi jõudsime liiga vara. Hotell oli valmis meid vastu võtma alles kell 13, seega jäi parajalt aega, et minna sööma. Kuna kohvrid olid käeotsas, siis eelistasime alustuseks pitsakat :D Nii palju siis gastronoomiast :D Pitsa ja sellele eelnenud salat olid mõnusad, aga mitte just see, mida Pariisilt ootasin ... Aga esimese päevaga sai selgeks, et gastronoomiast jääb asi kaugeks.
Hotelli jõudes sain kohe praktiseerida kehakeelt, sest hotellis muud keelt, st peale prantsuse keele, minuga ei räägitud.
Pildil siis meie mõnus pesa Pariisis, Opera piirkonnas. Kõige kõrgema korruse (see kuudiga aken, mis lahti on, kuulus meile).

Õnneks saime võtme kätte ning võisime ronida oma imepisikesse lifti, mis meid 5 korrusele viis, et sealt siis jala veel mööda keerdtreppi üks korrus üles ronida. Tubasid olid kaks ja neil siis ühine vannituba. Mulle meeldis...
Vaade pisikesest "teenijate" toast. Vasakule jääb üks neist mitmest teatrimajast...

Aga ega siis ei saanud tukkuma jääda (noh mõned minutid ikka lubasime endile) ja juba olimegi teel kaubamajade poole. Kes siis ikka poole päeva pealt enam muuseumi trügima hakkab ... saime esimesed hinnaüllatused kätte... Lafayette esmapilgul tundub ikka üüratult suur ja kallis... Varsti juba saab aru, kus on inimeste asjad (ehk siis tavainimesele sobiliku hinnaga asju).
Vaade Lafayette'i katuselt teise Lafayette'i hoonele. Esiplaanil siis kodukaubamaja (kardinad, padjad, voodipesu, köögitarbed jne.) Kokku oli kolm sellist hoonet, paremal allnurgas on näha kolmandat hoonet. Nii et poodlemise nautlejad. Astuge aga sisse. Aeg kaob ja ei pea pikki vahemaid läbima.

Tuleb tunnistada, et kõige suurema mulje jättis mulle kingade valik (2000 m2) ja suurepärane vaade linnale (katuselt).
Loomulikult nägi igalt poolt ka Eiffelit. Aga sellest oleks pilti siia panna liiga igav. Ja Montmartre't nägi ka sealt... Mõnus. Soe tuuleke ja avarus...
Aga palju vahvam oli seekord Opera nägemine. Tahtsin hirmsalt sisse ka näha, aga polnud õiget kaamerat kaasas :P Tõele au andes ei jõudnud me Operasse... See pandi liiga vara kinni sel päeval kui plaan sinna minna oli. Eks tuleb tagasi minna ;)