18 märts, 2007

Rootsi

16.03.07.
Alustuseks s6itmisest... Ma ei saa aru, mis toimub. Ma j6udsin suhteliselt vara lennujaama, kuna ma ei teadnud kaua ma jalutan kesklinnast sinna (jah, ma tean, et ma ei ole normaalne!) ja tuli tehaveel kiire poes käik ka. Igatahes j6udsin piisavalt vara, et sain kohta valida. Aga lennukisse j6udes selgus ,et mingi jorss istub MINU kohapeal. 6nneks ta sai oma veast aru ja lahkus sealt. Kahjuks v6i 6nneks polnud vaade suurem asi, kuigi lennukitiibade tööga sain end kurssi viia :D Pillekas, mul on tunne, et kui Horvaatias samasugune lennuk, siis me ei istu enam tiivakohal, sest seekord oli mul rida 13 ja see oli keset "tiiba".
Lend oli ebatavaliselt lyhike, 50 minutit. Ma harjunud ju tunduvalt pikemate otsadega. Veidi vaatad Tallinnat ja Pakrit, loed paar artiklit lehest ja juba paistavadki skäärid. Tuleb tunnistada, et Rootsi rannik on ilus nii lennukiaknast vaadatuna kui laevaga tulles. Super! Jube palju järvekesi oli, mis tekitasd minus kohe ka kysimuse, et kas nad on soolase v6i mageda veega? Ehk siis kuidas need tekkinud on? Maa kerkimise tagajärjel v6i mandrijää sulamisel tekkinud? Ei ole rohkem selle teemaga tegelenud ja seega endiselt ei tea vastust.
Peale maandumist selgus, et SJ automaati pole yldse kerge leida! Rääkimata siis rongijaamast, kui parasjagu ei tea, et Stockholmi minek on yhest ja mujale teisest kohast... Urr... Aga l6puks selgus ikka, et oleksin j6udnud ka varasemale rongile ja ei oleks pidanud passima Arlandas 3 h :D Samas aeg läks suhteliselt ruttu, kuna olin haaranud endale k6ik-v6imalikke lehti lugemiseks. Rongis kordus sarnane intsident lennukiga, minu kohale trygis mingi tädi. Aga ka siis sain endale 6ige koha ja s6id v6is alata. Naljakas, yksk6ik, kus sa rongiga s6idad on tunded ikka samad. M6nusad.
Ja siis olingi kohal - Gävles. Kohe esimene tunne oli, et see ei ole see koht, kuhu ma muidu satuks. Siin ei ole sellist hubasust. Lihtsalt tavaline linn. Aga korter, mis on minu kodu järgnevatel päevadel on m6nus. Seda osa ma naudin!


Teine päev ehk kuidas kaks neidu Uppsalaga tutvusid :D
Hommikul suhteliselt varane äratus, sest meil on plaan vallutada Uppsala- tudengite linn. Tuleb tunnistada, et sinna j6udes sain kohe aru, et see linn mulle meeldib. See meenutas mulle Tartut. Oli laupäev ja varajased tunnid. Linn oli vaikne ja nii m6nus oli uidata. V6tsime sihi roosale hoonele mäe otsas (selgus, et tegu oli lossi vms). Paraku jäi meie teele veel yks roosa maja, mida me pidasime ylikooliks. Muidugi selgus kohale j6udes, et tegu on haiglaga. Aga vinge nägi välja... ;) Peale seda tegime mäkke t6usu ja "vallutasime" lossi. Lossi juures, mina vaatasin, et mingi ehitajad k6pitsevad midagi... Lähemale tol hetkel ei läinud kuna oli muudki huvitavat silmapiiril... Ringiga tagasi j6udes selgus, et tegu on matkajatega, kes olid ööbinud sissepääsu ees. P6nev koht iseenesest valitud! Mina arvaksin, et sellises kohas on pidev mehitatud valve :) Lossi puhul oli kurb, et sisse ei saanud nii vara :( Kuna ilm oli jahe ja mäe otsas polnud mitte midagi otsustasime tagasi linna minna ja v6tta hommikusöögi. Koha valimine 6nnestus 100% ja enam. Söök oli super ja koht hubane ja m6nusalt sumisev. Muuseas siia sattudes tasub kindlasti proovida vastlakukleid. Siin on lisaks vahukoorele saia sisse peidetud ka martsipani! Jube hea.

Peale seda lonkisime veel tänavatel, käisime kirikus, kus meid peeti soomlasteks ja räägiti ajaloost ja l6petuseks pisteti pihku broyyr. Eesti keelne! Super. Peale seda sattusime me poodi... käsitöö omasse. Ja loomulikult oli seal palju asju (loe: kulinaid), mida mul vaja. Peale arutlusi iseenda ja s6brannaga suutsin välja valida yhed neist... kuigi syda jäi sinna, sest paar paari k6rvakaid oleks pidanud rohkem ostma. Nad olid nii teistsugused. Samas maailmas on palju huvitavaid asju (loe: v6idab see, kellel surres on k6ige rohkem asju). Peale seda shoping. Ei midagi p6nevat jäänud silma. Peale seda oli aeg koogitamiseks. Olime varem näinud yhte m6nusat kohvikut, kuhu mina tahtsin tagasi. See oli tudengite kohtumispaik. Pisike ja armas. Lisaks tohutult suurte saiakeste ja kookidega ning suurepärase tee valikuga. Sinna tuli liikuda kiirelt, sest... pidin mööduma poest, kuhu oli jäänud veel palju "vajalikke" ehteid. Rohkem asjalikku me Uppsalas ei teinudki, taas poodlesime. Seekord jätsin taas raha poodi. Sain endale petrooleumi vms p6levad "kyynlad" koos jalgadega. Peale seda olime väsinud ja tydinud ja läksime taas kohviku! Seekord kooki ei v6tnud. Eelistasime soolast.
Gävles jalutasime koju ja arutasime, kas minna peole v6i mitte. Kuigi ega eriti diskussiooni ei tekkinud, kuna see oli ainus v6imalik 6htu välja minemiseks ja ma tahtsin ning vajasin seda! Hoolimata päevast Uppsalas. 6nneks s6branna väga pikalt ei blokkinud. Tegime väiksed kokteilid ja asusimegi teele. Koht oli suhteliselt tyhi. Aga 6htu möödudes pilt muutus ja täita tore oli. Aga sellega, et tyybid omavahel tantsivad ei harju ma kunagi ära. Natuke keeruline yritus oli, sest meil on M-ga erinev maitse. Seega kui tema tahtis tantsida siis surin mina ja vastupidi. Lisaks oli seal veel kontsert, kuna muusika ola pigem rokkiv, siis pidi ta surema ja kuulama. Sest mind siis ei suutnud ta kyll Disko saali meelitada. Minu 6nneks olid härra punane ja must meie marsuudil ning ta ei tahtnudki l6puks diskot :D punane ja must olid härrad, kes meile silma peale panid, aga kelledest meie midagi ei arvanud (Birdy Nunu sina hoiad sel kohal suu kinni eksole;) ). Yldse on hea nii väljas käia, kui keelt ei m6ista. Vaatad otsa ja naeratad kui keegi rääkima tuleb ja edasi vaatad rahulikult ringi ning s6branna peab vaatama kuidas neist lahti saab ;) Peo l6petadas pidurist s6branna M. Temal oli k6rini. Mina oleks ikka l6puni pidutsenud, kuna siin l6ppevad peod ju kell 2 :/ Igav! Samas uni oli magus :)

Kolmas päev.
Gävle. Äratus selle peale, et öeldakse, lund sajab. Ja mitte natuke vaid päris palju. Samas ehk nii ma saangi oma esimesed selle aasta lumeinglid ära teha :) Täna plaan jalutada Gävles, kulastada kohalikku elu tutvustavat muuseumi, vedeleda kohvikus ja shopata. Igati asjalik päev saab olema :)
Nyyd siis sellest, mis tegelikult toimus. Alustuseks jalutasime muuseumi. Iseenesest tore koht, mis tutvutas kohaliku valla (?) eluolu ja ettev6tteid. Eriti meeldis mulle aparaat, kust sai 10 krooni eest pastille. Lisaks samas ruumis oli v6imalik vaadata pastillide reklaame ammusest asjast... 1928-1945 vms. Eriti meeldis mulle kukega variant, kellel oli, köhh-köhh, hääle kähe. Kanad muigasid ainult nokkimise vahel. Siis tuli peremees ja andis pastille... kukk sai oma hääle tagasi ja kires ja soovitas k6igile neid :D
Peale seda veidi shoppasime. Mina järjekordselt ei ostnud midagi. Ei ole isu yhegi r6iva järgi, mida siin myyakse. K6ik on nii rootsilik :D Ma tahaks midagi toredat, mis sobiks noorele 6petajale ja paneks 6pilased ahhetama :) Sellist m6istliku hinnaga ei ole näinud. Peale seda jalutuskäik linnas, j6e ääres. Peale seda järjekordne kook. Ma ytlen, et Eestisse j6udes olen ma täitsa kook! Hetkel erilisi isusid ei ole... v6i kui siis hapukapsa ja seaprae järgi :)
Päeva l6petuseks tutvusin (s6branna läks trenni) vanema linnaosaga kui nii v6ib öelda, sest... linna p6les x aastal maha ja vanu maju on vähe säilinud. Mulle meeldis. Majad olid pisikesed nagu Lindgreni raamatust. Kahjuks fotokas ytles yles ja palju pilte ei saanud teha :( Hetkel oli ilm muidu m6nusalt päikseline. Samas jääb loota, et ka homme on! Peab olema, sest homme on plaan kolada linnas ja teha hunnikuga pilte meenutamaks seda kohta. Praeguseks on teada, et juunist siia linna enam asja ei ole, kuna s6branna kolib tagasi Linköpingu.

2 kommentaari:

Liina ütles ...

hinga, naerata ja naudi!

kalli

Proua Pelikan ütles ...

tänan! Seda mul oligi praegu vaja. :)