04 november, 2007

Veneetsia

1. päev. Sõit läbi Eesti-Läti-Leedu-Poola. Hommikul kell 6 astun bussi teadmisega, et see saab minu koduks järgnevaks 9 päevaks. Õnneks selgus, et bussijuhid on toredad ja kogu seltskond suudab käituda. Esimene peatus oli Pärnus, kus tuli oodata giidi ja saatjat, kuna nad ilmselt ei uskunud, et me nii kiirelt pärale jõuame :D Peale seda järgmine suurem peatus oli Leedus, 19. kilomeetris, kus sai kõhu head ja paremat täis süüa (loe: liha süüa). Salat 3.50, Nestea jäätee 3.50, liha hind teadmata :D Kurss hetkel oli 1 LTL = 4,5 EEK. Edasi oli sõit-sõit-sõit. Ööbimine Varssavi lähedal Baroni 3* hotelli Vip-toas. See oli muidugi tõeline "paradiis" - peeglid igas seinas ja laes, nahkdiivanid ja baarilett magamistoas :D Ei osanud midagi arvata, maitsetu...

2. päev. Sõit läbi Poola-Tšehhi-Austria. Suurem peatus Poolas, et täiendada toiduvarusid ja taas teele asuda. Poolakad keelt ei räägi ja suht tüütu ostelda. Distantsilt öine Viin. Ööbimine Alpides, Semriachi külas. See mulle meeldis. Väga kodune oli, koridoris "vedelesid" kõrvitsad ja õunad ja kuivatatud lilled. Kohe oli näha, et kohalikud ise elasid selles hoones :) Enne und tegime väikese jalutuskäigu külakeses. Loomulikult tahtsime ka kooki mekkida, kuid meie kurvastuseks see ei olnud nii hilisel tunnil enam võimalik :( Võtsime siis kohaliku spitzeri ja nautisime. Tuleb tunnistada, et see oli tunduvalt parem siiani saadutest... Ja 75% Austrias toodetavast veinist pidavat valge olema :)
3. päev. Sõit läbi Alpide. Enne riigist lahkumist ostsime endale kõrvitsaseemneõli. Tuleb tunnistada, et päris hea maitsega asi on. Soovitan teilegi, kui peaksite Austria sattuma. Nägime ära ka suure alpi järve (20 km pikk), mida kutsutakse Alpi Rivieraks. Hetkel ei tule kohanimi meelde, aga vaade oli võimas. Nagu mägedes ikka ;)

Vaade Alpi järvele

Lõunaks jõudsime Veneetsia lähedale Lido-di-Jesolosse, kus vahetasime bussi laeva vastu ja asusime teele Veneetsiasse.
Lido-di-Jesolo

Tuleb tunnistada, et ootused olid suured. Siiani on kõigile ju see linn väga meeldinud. Külastasime Doodžide paleed, peatusime Püha Markuse väljakul, imetlesime Ohete ja Rialto sildasid. Rohkem nagu Veneetsia vaatamisväärsustega kokku ei puutunud.
Sisenemine Veneetsia

Ülejäänud aeg kulus imelise käsitöö (?) ostlemisele. Pole ammu nii palju ja nii ilusaid ehteid näinud (veneetsia klaas ikkagi!). Suvalistes turistilõksudes oli igasugukraami, aga juveelärides leidus tõelisi pärleid. Kahjuks rahakott ei kannatanud ühtegi lunastada. Praeguseks on selgunud, et hea, et ei lubanud. Minusugune kobakäpp suutis oma klaasist sõrmuse juba järgmisel päeval ära lõhkuda. Kuna see oli suhteliselt odav, siis nukrus oli ka lühiajaline. Vastupidisel juhul... Veneetsia maskid järjekordses turistilõksus.
Selles linnas ei olnud taas aega nautida kohalikku sööki. Vaba aega oli, kuid söömiseks liiga vähe :( Itaaliat teades võibolla oligi hea. Sest vaevalt Veneetsias odav istumise taks on (jootraha asemel nöörivad kohe mingi summa). Võtsime järjekordse saia ja nautisime seda vaadates veneetsia pitsi... Edasi viis tee laevale ja bussi ja algas sõit ööbimiskohta Riminis.