09 november, 2007

Vesuuv ja Pompei

6. päev.
See oli minu jaoks reisi kõige oodatum päev. Ees ootas sõit Vesuuvile. Minu esimene kohtumine tegevvulkaaniga... Muidugi oli kavas ka Pompeji, kuid... loodus võidab alati ajaloo ;)
Napoli ja see udukogu, mis merest paistab on Capri. Unistuste saar.
Viinamarja istanduse ja piinia metsa taga paistab Vesuuv.

Selline näeb välja Vesuuv seest. Täielik pettumus.. Mitte, et ma teaks, mida ma siis ootasin...
Vesuuvi äär on siis selline... Ja see väävlilõhnaline aur oli ainus, mis andis märku, et Vesuuv ei ole kustunud... Iial ei või teada kuna järgmine purse tuleb...
Nii palju siis viljakatest muldadest... Vulkaani nõlval kasvasid vaid leekpõõsad...
Kogemata eksisime Napoli
Tuleb tunnistada, et nii räpaseid tänavaid ei ole ma kusagil näinud. Prügi oli igal pool... Ja lademetes... Teid ma säästan sellest vaatepildist ;) Samas nii lahkeid inimesi pole ka ammu kohanud. Ekseldes mööda tänavad saime endale kohaliku giidi rolleriga, kes meid tagasi kiirteele juhatas...
Peale seda asusime teele Pompeisse. Vaatama, mida vulkaan teinud on, aastal 79 e. Kr.. Nüüd aga võib vist vaikselt rõõmustada, et see juhtus, sest muidu oleksid sõjad selle maatasa teinud ja praeguseks ei oleks mitte midagi alles. Nüüd on aga võimalik tuha alt välja kaevata... Inimestest on muidugi kahju. See surm ei olnud just meeldivate killast. Sel põhjusel ei leia te järgnevatelt piltidelt inimesi. See tundus vale ja mul pole sellest ühtegi jäädvustust.
Pompei aareteks on võrratult säilinud patriitside eramajad, avalikud saunad ehk termid, kauplemiskvartalid, tempel, foorum, teater ja isegi reklaamid, mis peegeldavad tolle ajastu eluviisi. Väike ülevaade siis neist... Uskumatult palju pilte on sellest visiidist...
Pompei tänav
Patriitside aed
Vaade uuele Pompeile.
Peale Pompei külastamist otsisime söögikohta... Sattusime restorani, kust tahtsime limonellat vms kohalikku jooki. Seda polnud ja soovitati võtta sprite'i... Oeh.. Võtsime siis jäätee... Sprite oleks parem valik. Söögiks spagetid. Al dente. Ainult maitsetu tomatikastmega. Kõrvale parmesani juust.. Viimane ei teinud asja paremaks... Võin kõigile soovijatele pakkuda! :)

Kommentaare ei ole: