21 august, 2008

Funchal

5. päev

Terve päev plaanitud "pealinnaga" tutvumiseks. Kuna kõik olid turust vaid kiitvates toonides rääkinud, siis tuli see tore koht ju ka endal üle vaadata. Loomulikult olime me pehmekesed ja teel turule lasime end kohalikul noormehel Chrisil ära meelitada mereretkele. Õnneks nii palju oidu oli, et kohe merele ei kihutanud. Aga bronnisime endale siis kohad esimeseks vabaks päevaks. Mis saab meil olla mere, vaalade, delfiinide ja kilpkonnade vastu :)

Jõudsime turule. Kui ettekujutused on suured, siis ... hea küll. Turg oli väiksem kui ma ootasin, aga siiski võrratu. Eriti toredad olid lillede müüjad. Rahvarõivais ja puha.

Meie lemmikuks muidugi sai puuvilja-tädi. Alustuseks tutvustas ta erinevaid maracujasid (Mulle meeldib see nimetus. Aga heal viljal mitu nime. Nii ka sellel - passionivili, granadill, kannatuslille vili).Tädi siis näitab erinevaid maracujasid. Tuleb tunnistada, et kõike ma ei mäleta, aga see erkpunane on maracuja + tomat, kollane on maracuja + banaan, siis oli veel maracuja + sidrun, maracuja + apelsin ja lihtsalt maracuja. Ma ütlen, et neil on vist väga igav seal saarel, et sellise asjaga tegelevad. Minu lemmik on lihtsalt maracuja ja maracuja + apelsin. Üks maracuja on järelvalmimisel hetkel. Aga Stockist saab ka seda :)Nii juhtub kui ristata banaan ja ananass. Tuleb tunnistada, et turul mekkis asi paremini kui kodus. Lisaks on see pika valmimisega. Natuke on veel alles. Kiirematele võimalus pakkuda :D

Turu kõrval mängisid aga mehed kaarti ja nautisid elu...

Edasi tuli mõnus jalutuskäik ja lõunatamine vanimas linnaosas. Söögikohaks Portao (travessa do Portao No 5, Velha). Loomulikult tahtsime me süüa taas siesta ajal ja isegi kokk tuli ukse vahele piiluma, et kes need segased on :D Seekord proovisime ära Espetada, õnneks suutsin valida ikka medium, mitte toorevariandi :D. Esialgu oli liha veritsus hirmutav (nagu toorest liha sööks?!), aga maitse oli super! Lisaks ei pidanud ise seda varda otsast õngitsema, kui otsa sai, siis vastasmaja elanik karjus oma aknalt meie omale ja see tormas meid teenindama :D

Taldrikul olevad kollased friikate moodi asjad on milho frito vms (maisijahust friteeritud pulgakesed). Maitsesid päris hästi.

Lisaks serveerimine... Minul tekkis muidugi tahtmine, et nii nagu nemad seal oma liharooga, võiksime meie Eestis šašlõkki serveerida. Paraku ei mõelnud välja head lahendust sellise aluse toomiseks, sest kohver oli juba meekooke ja mett täis :) Lisaks heale teenindusele meeldib mulle sealne klientidele mee mokale määrimine. Seekord üllatati meid pokaali veiniga ... Mõnus oli istuda ja rüübata. Aeg aga jooksis ja meil oli ääretult mõnus olla... Kui enam üldse istuda ei suutnud, siis asusime teele... Muidugi astusime ka poodi, et kaasa haarata traditsiooniline õhtusöök/jook. Väike ujumine ja nautlemine rõdul.