18 juuli, 2007

7-15.07.07 Skandinaavia

Selline näeb siis marsuut välja kaardil, mis on varastatud Germalolt, sest just nende abil ma seal käisin.

Reis hakkas varahommikul ja viis Soome. Tuleb tunnistada, et mu arvamus Soomest kahanes veelgi. Võibolla oli asi selles, et me seal eriti ei peatunud, kuna see polnud meie eesmärk või kehvas ilmas või oli tegu eelmise reisi väsimusega või ... Igatahes Soome on igav! Maastik on igav! Nagu marsuudilt näha, siis viis see sirgelt Põhja. Soome linnade kohta ma sõna ei võta, kuna me seal suurt ei viibinud.

Esimese öö veetsima pisikeses kohas, kus olid vaid matkarajad ja pulmalised. Nimelt just meie peatuspaigas peeti pulmi. Sai siis näha ka soome varianti. Meelde jäid vaid tangorütmid ja meeste voorimine autode vahet, kuna pulmalaual viina ei ole ning siis tuli käia end laadimas autos. Müstika!

Järgmine päev jätkasime oma igavat teekonda läbi Soome, möödusime Kemi ja Oulu linnadest ja aina sõitsime edasi... Õnneks varsti oli esimene peatus, et külastada Arktika muuseumi. Selleks anti taaskord väga vähe aega. Ma katsusin kõik asjad läbi joosta ja huvitavamaid ka näppida. Näiteks uudistasin kuidas lumehelbe kuju sõltub temperatuurist ja niiskuse hulgast... Selliseid asju oli seal palju ning mul oli seal huvitav... Mõtlesin kuidas seda kõike tulevikus edasi anda... Kahjuks ei haaranud kotti kaasa ja seega jäi märkmete tegemine ära... kuigi oleks võinud. Sinna tahaks tagasi! Edasi viisime kurssi end nugadega ja loomulikult sai tehtud ka mõned ostud...

Arktika muusem väljast. Eksponaate ei tohinud paraku pildistada :( Ja need vahvad ja maailma parimad noad siis ka teile vaatamiseks. Me enda oma ei ole igaks juhuks veel pakendist välja võtnud :D

Edasi viis tee Pajakylässe Jõuluvana juurde. Njah... Suvel ei ole seal ikka midagi teha... ainus tore asi, et polaarjoon on maha joonistatud, ühed välismaalased kontrollisid ka selle vastavust tegelikkusele, aga ... tulemus jäi kuulmata... Ja on seal siis vahet, kus täpselt polaarjoon ületada? Oluline on ju teada, et sai ületatud ;) Jõuluvana ei näinud, sest tal oli parasjagu lõunapuhkus ja hiljem ei tekkinud tahtmist tagasi minna. Sukeldusin parem suveniiriärisse. Ostudeks jäi siiski üks Hackmani lusikas... Selline armas ja konnaga! Ööseks jõudsime Sodankylässe, kus oli meie voodiase, Karuhotellis. Mulle see ööbimispaik meeldis, sest... minu toas oli saun. See oli mõnus, mis siis, et väike ja elektrikerisega, aga ikkagi saun! Väike jalutuskäik, saun ja unne... See oli muidugi raskendatud kuna ööd olid valged...